ЗАСТРАХОВКАЖелателно е да застраховата техниката у дома си. Никога не се знае дали гръмотевица ще удари кабела на кабелният ви оператор или сателитната ви антена. Същото се получава и ако се получи пробив в кварталният трансформатор - изгаря цялата ви техника у дома. Ремонта в такива случаи не се покрива от гаранцията на продукта.
ГАРАНЦИЯ И СЕРВИЗ1. Гаранцията -по закон е 2години /Sharp e с 3г/(срок и условия за подмяна);-можете да подмените телевизора с друг -до 3 дни след покупката. В някои вериги магазини се предлага допълнителна гаранция от 5 години срещу заплащане.
2. Сервиз и обслужване; желателно е да има сервиз в населеното място където живеете.
Отидете в магазина, разгледайте ги подробно, вземете им книжките с гаранция (прочетете за условията), разпитайте за обслужващия сервиз. След това се приберете за един ден и питайте за сервизите и мнения от гаранционното им обслужване.
http://www.kkservice.bg/bg/about.phpГаранционни условия:Подписът на гаранционната карта удостоверява, че клиентът е запознат със съответните гаранциони условия и не може да предявява искания, надвишаващи тези условия.
http://webtrace.sonicad.biz/frontend/front/warranty.htm Длъжни сте да проверите телевизора дали е ОКОМПЛЕНТОВАН
1 книжка с инструкции-задължително на Български- иначе сезирате Комисията за защита на потребителя
1 дистанционно
2 батерий
1 гаранционна карта
1-захранващ кабел
/1 комплект болтове и втулки за монтаж на стена-само в някои модели/
За стока, доставена от куриер, гаранцията се счита за приета, ако няма възражения, направени в еднодневен срок. Върнатия за гаранционно облужване продукт, задължително се придружава от копие на гаранционна карта, в която е отбелязан продуктът, сериийния му номер и описание на дефекта.
Гаранцията не се признава в случай на:- разкъсан гаранционнен стикер, поставен на продукта от производителя;
- забележими външни увреждания върху тялото или електрониката на продукта;
- подмяна на електронни или механични компоненти;
- непълна комплектовка и опаковка на продукта;
Възможно ли и е да се издаде дубликат/копие на гаранционна карта+документ за покупка на ТВ закупен от веригите ТМ ?Могат да ви изкарат копие на двата документа , ако знаете точната дата на покупка, трябва да представите единия от двата документа за да ви издадат другия.Важен е и касовият бон - там е изписана датата и часът и по този начин се потвърждава че вие си купувачът , прави се правка в компютърната система и се издава дубликат.
Гаранционна подмяна:В случай че телевизора ви е гаранционен и се развали - го занесете в магазина от който сте го купили за ремонт-те са длъжни да го занесат в сервиза. По закон след пребиваването му в сервиза в 30 дневен срок ,при положение ,че не могат да го оправят в този срок се съставя протокол от сервиза. С този протокол в магазина са длъжни да ви дадат нов уред. Обикновенно получавате позвъняване от сервиза да отидите и да си вземете протокола. Вземете всички неща от старият ви телевизор (кашон, диск, кабел, книжка, дистанционно) и отидете в сервиза. Оставете им ги и те ще ви издадат една бланка-поръчка с която да отидете до магазина, от който сте купил стария телевизор, за да ви развалят старата сделка и да си изберете нов. Намерате управителя обяснете му за какво става въпрос и ,че на мейла трябва да е получил протокол от сервиза за подмяна на телевизора ви. Ще ви издадат данъчно-кредитно известие на старата фактура и ако новият телевизор, който сте си избрал е на по-ниска стойност от стойността на старият при закупуването му, може да ви издадат ваучери за остатачната стойност (не очаквайте да ви бъдат върнати пари на ръка),Обикновенно в такива случай магазините се опитват да ви пробутат залежала бройка с по-ниска цена-ако мине номера мине. Не се поддавайте! Пазете си касовият бон!
Ако го занесете в сервиз може и никога да не ви го върнат защото сервиза не се е обвързал със срок спрямо вас и сервиза по принцип не попада под ударите на закона както търговеца. Имаше и нещо ,че ако уреда дефектира до 6 месеца след закупуването се смята ,че никога не е работил и пак имате право да го върнете. Но от тук нататък никакви сервизи, директно в магазина и те да се оправят. Длъжни са.
Искам да направя едно уточнение, което може би повечето не знаят: стоките, закупени на името на фирма (както всичко от МЕТРО), не попадат под действието на Закона за защита на потребителите, демек КЗП не играе. Поуката: като вземате нещо, отваряйте си очите на 4! Ако не дават да гледате, гледайте някъде другаде!
В Техномаркет -С гаранцията няма проблеми,въпроса е че данъчните искат във фактурата да пише монитор а не телевизор,за да върнат ддс.А със сигнатурите на ТМ няма как 26 инчов или по- голям да минат за монитори.В самата програма преди тези панели пише телевизор.ДДС връщат единствено на чужденците за тия панели при излизането им от страната.http://www.dolceta.eu/bulgaria/Mod1/spip.php?article173Безплатен телефон на Комисията за Защита на Потребителите - 0700 111 22
Жалба към комисията онлайн можете да подадете на тази страницаhttp://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=12&document_id=19Закон за защита на потребителитеhttp://law.dir.bg/reference.php?f=zzpot-05Комисия за защита на потребителитеhttp://www.kzp.bg/Европейски потребителски центърhttp://ecc.kzp.bg/Активни потребителиhttp://www.aktivnipotrebiteli.bg/Федерация на потребителитеhttp://pavelkarlev.com/00.htmlБългарска Национална Асоциация на Потребителитеhttp://www.bnap.org/Сдружение за защита на потребителяhttp://archives.potrebitel.bg/Еврокомисаря по потребителитеhttp://ec.europa.eu/commission_2010-2014/dalli/index_en.htmhttp://ec.europa.eu/commission_2010-2014/dalli/contact/commissioner/index_en.htmимеил
cab-dalli-webpage@ec.europa.eu
http://www.techweb.com/encyclopedia/defineterm.jhtml?term=4KRESOLUTIONhttp://en.wikipedia.org/wiki/Image:UHDV.svghttp://www.xbitlabs.com/news/monitors/display/20091103112819_Ultra_High_Definition_Television_Due_in_2017_2022_Timeframe_Say_Analysts.html1080p и QuadHD/ 4K са на път да се превърнат в нещо от миналото, след като японското правителство обяви планове за въвеждането на Super Hi-Vision (или т.нар. Ultra High Definition) в телевизиите през 2015.
http://www.nhk.or.jp/digital/en/technical/02_super.htmlСъс своите 33 мегапиксела (7680 x 4320) резолюция и 22.2 канала съраунд звук, следващото предизвикателство е създаването на камера, която може да записва в такъв формат и екипировка за трансфер на 24Gbit/s некомпресирана информация.
Следващото поколение телевизори ще бъдат в Quad Full High Definition стандарт http://en.wikipedia.org/wiki/Quad_Full_High_Definition http://www.techhome.ru/catalog/video/article_30238.htmlhttp://www.ultrahdtv.net/http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Hi-Vision_televisionПовечето филми не се снимат във формат 16:9 /1,777:1/, а 2,35:1 или 2,40:1. Затова на щирокоекранните телевизори също филмите са с черни ленти отгоре/отдолу. В кината се прожектират в съотнощението, в което са заснети и затова не са 16:9. повечето добри филми са кино формат 21:9 \
Ето част от моите наблюдения върху LCD телевизорите
Toshiba+ Ниска цена
+ Добър контраст /матрица S-PVA/ във високите серии
+ Resolution+ много добрата картина на SD сигнал.
+ Добавиха USB порт
- Липсва PVR функция
- Слаб дизаин
- широка рамка
- няма избор на цветове
- Слаба подръжка на официалната страница
- липсва подробно описание на промените във фърмуера в официалният сайт
- липсва FAQ
- Проблеми със DLNA
- Липсва предлагане на аксесоарите към телевизорите /USB донгъл/
- Слаб медиаплейър
- липсва подръжка на български субтитри
- липсва подръжка на някои формати /DTS/
- малък обхват на ДУ (под 3 метра)
- дразнещи вибрации от високоговорителите
- невъзможност да се изведе звук от SКART или A/V (само от изхода за слушалките)
- проблем (в Германия) с CI+ модула
- висока консумация в StandBy режим - около 16W (дали?)
- автоматично изключване на TV-то след 4 часа работа, ако не се пипа дистанционното изобщо за това време
Sony+ Добър контраст /матрица S-PVA/
+ 10bit матрици в някои модели
+ Реални 200Hz /мощен процесор в модели Z5500, HX700 ,NX800/
- Слаб дизаин
- широка рамка
- няма избор на цветове
- Фалшиви 200Hz /Sony Motionflow PRO 200Hz-сканираща подсветка/ в модели HX800, HX900 ,LX900.
- Липсва подробно описание на промените във фърмуера в официалният сайт
- Голям лаг
- Неравномерна подсветка /серия EX/
- Слаб медиаплейър
- липсва подръжка на някои формати /DTS/
- липсва подръжка на субтитри на бългалски в моделите от ниският клас /ЕХ302/
- Сегрегация на клиентите /източна-западна Европа/ DVB-S2 тунери
Samsung+ Добър контраст /матрица S-PVA/
+ Реални 200Hz /мощен процесор/
+ Добра подръжка на DLNA
+ Добра система за окачване на стена в Led моделите /-портовете са разположени настрани/
+ Добър медиаплейър
+ PVR функция /C750,С7000,С8000,С9000/
+ 10bit матрици
+ Комплект кабели към 8-ма и 9-та Led серия
+ Поддържа субтитри на български
- Слаба подръжка на българският официален сайт
- инфото за новите модели го качват с 4 месеца закъснение
- липсва подробно описание на промените във фърмуера
- "рулетката" с матриците на един и същи модел
- Неравномерна подсветка /В550,В650,В6000,С550,С650,С750/
- Голям лаг
- Сегрегация на клиентите /източна-западна Европа/ DVB-S2 тунери
Philips+ Сравнително добра подръжка на официалният сайт
- инфото за новите модели го качват с 4 месеца закъснение
- слаба подръжка на телефона
- FAQ за отделните серии е на англиийски /мързи ги да го преведат на български/
+ Добър контраст в модели от серии 7,8 и 9 /матрица UV2A/ в старите модели /2008,2009/е нисък
+ Добавиха слот за SD карти
+ Добра система за окачване на стена в 8 и 9 та серия
+ Портовете отзад са разположени надолу
+ Добър звук във високите серии
+ много добрата картина на SD сигнал.
- 8bit матрици /само в 9-та серия 10bit/
- "дървено" /неудобно/ дистанционно с бавна реакция
- Неравномерна подсветка /7605,6605/
- липсва ръчна настройка на часовника
- Слаб дизаин
- широка рамка+някаква прозрачна лайсна
- няма избор на цветове
- Неудобно и безвкусно меню
- Липсва предлагане на аксесоарите към телевизорите /USB донгъл/
- Висока цена
- Липсва PVR функция
- Фалшиви 200Hz /реални 100Hz + сканираща подсветка/
- Сегрегация на клиентите /източна-западна Европа/ DVB-S2 тунери
- Слаб медиаплейър
- липсва подръжка на някои формати /DTS/
- липсва подръжка на български субтитри
LG+ Ниска цена
+ Малък лаг
+ Добър медиаплейър / DTS в LG 42/47LD650/750 /
+ Промяна големината на субтитрите
+ Удобно меню
+ Поддържа субтитри на български
- Слаб контраст /матрици S-IPS/ но /+добро цветопредаване/
- Силно огледални панели в серии LS и Led моделите
- Фалшиви 200Hz /реални 100Hz + сканираща подсветка/
- Липсва предлагане на аксесоарите към телевизорите/USB донгъл/
- Слаба подръжка на официалният сайт
- липсва фърмуер и подробно описание на промените
- слаб FAQ за съответният модел
Panasonic+ Добавиха USB порт /най-после/
+ Добавиха PVR функция /-не може да се възпроизвежда на друго устройство/
- Слаб контраст /матрици IPS Pro/ но /+добро цветопредаване/
- Не предлага диагонали над 42'
- Липса на подробни настройки на картината
- Правописни грешки в менюто
- След сканиране подрежда програмите от 1000 нагоре и 3000+ радиата
- Слаба подръжка на официалният сайт
- инфото за новите модели го качват с 4 месеца закъснение
- липсва фърмуер и подробно описание на промените
- няма FAQ за отделните модели телевизори /и на чуждите сайтове/
- Сегрегация на клиентите /източна-западна Европа/ DVB-S2 тунери
- Слаб медиаплейър
- липсва подръжка на някои формати /DTS/
- липсва подръжка на български субтитри
- Липсва предлагане на аксесоарите към телевизорите /USB донгъл/
- Слаб дизайн
- широки рамки
- няма избор на цветове
Sharp+ добър контраст /матрица UV2A/,но само във новите модели 600,700,800,900
+ удобно меню
- няма меню на български нито преведено ръководство
- липсва подръжка на официалният сайт /българският/
- няма FAQ за отделните модели телевизори
- липсва подробна информация
- слаб дизайн
- широка рамка особенно в долната част
- няма избор на цветове
- липсва ръчна настройка на часовника
- липсва предлагане на аксесоарите към телевизорите в магазините /USB донгъл/
- слаб медиаплейър в новите модели
-липсва подръжка на някои формати и подръжка на български субтитри
- сегрегация на клиентите /източна-западна Европа/ DVB-S2 тунери
Като цяло за всички марки слабите места са още: - липсата на пълноценен интернет браузър
/в комплект с безжична клавиатура и мишка/
- липсата на вграден хард диск за PVR и медияплеър
- липсата на торент клиент за вграденият медияплейър
и нещо екстравагантно ,но полезно според мен
- липсата на оптичен вход за кабелна телевизия
директо вкарвате оптичният кабел в телевизора
Трудно е да се определи на кого да се оплачем за проблеми в новите модели.Обикновенно маркетолозите са хората които определят какво ще има и какво няма да има в даден нов модел телевизор.Те са хората, които имат много малък глас в изработването на стратегията. Тяхната роля е да я "облекат" по подходящ начин (медийна подкрепа, маркетингови инструменти, послания, слогани и т.н.) и да я представят. Първо в компанията, после пред търговците, партньорите и на края пред всички.
Стратегията е съвкупност от целите (пари - приходи), възможностите (пари - вложени), корпоративна сигурност (пари ?!?!) и IQ на висшите мениджъри (пак пари, за да са най-подходящите и мотивирани?!?). Предпоследната дума е на финансистите, а последната е нейното потвърждение.
За представителствата на производителите 1. Има разлика наистина, но е в детайлите. Като цяло пътят е: продукт (продуктов микс,4-те п), пазар и изпълнение.
2. Анализа става на база продажбите, които от своя страна показват тенденциите. Също така, на обратната връзка с търговците, партньорите и представителствата (Последните са реално тип маркетингови отдели. които набират и систематизират инфо за местния пазар, вкл. и конкуренцията, което предоставят на централата.) Ползват се още доста инструменти и мероприятия (както и корпоративно разузнаване), които от своя страна са обусловени от обективни и субективни фактори....
3. На база т.2 (и не само), се прилага стратегията. Защото има глобална такава и никоя местна – регионална стратегия, не може да не е съобразена с нея. Някъде се търси обем, другаде – качество, на трето (различно) място – присъствие и т.н.
4. Представителствата обикновено не са обвързани с продажби. Тяхната цел е да следят и анализират пазара, както и да контролират вносителите (дилъри, дистрибутори и т.н.), и да провеждат маркетинговите мероприятия – промоции, PR, въвеждане на нови продукти и др.. На тях, както и на вносителите им се спускат готови решения. Както и сам си забелязал, те никога не се обвързват с точни детайли дългосрочно. Всичко е сведено до:
Очакваме през .. тримесечие ...
Подготвя се ...
Смятаме, че ....
Ще предадем информацията ....
Всичко е като в армията. Решенията не се вземат от анализаторите или разузнаването, а от командването. Зависи и от логистика, снабдяване, ресурс, база и мн.др. Иначе става: „На гол тумбак – чифте пищови!”