Автор Тема: Избор на озвучителни тела в бюджет 7-8000 лв и усилвател за тях  (Прочетена 2320 пъти)

Неактивен christal

  • Публикации: 6
Здравейте!
Първо четох различни препоръки във форума, но ще се осмеля и аз да поискам съвет, отнасящ се за конкретната ми ситуация.
Надявам се, че пускам темата в правилния раздел, тъй като става дума за колони и за усилвател, с който те да се съчетаят добре акустично.
Идеята ми е да направя Hi-Fi система, като за момента имам единствено RME ADI-2 DAC , който временно е включен към активни колони Еdifier S3000 Pro.
Очакването ми и желанието ми от този радикален ъпгрейд е да получа много по широкообхватен, обемен звук, с по-силна динамика, с по-висока звукова резолюция и разширен саундстейдж (слушам класика, джаз, блус, авангардна музика, даже и малко поп за мой срам).  За съжаление, базата ми за сравнение не е голяма, а помещението, в което ще бъде системата е 20 квадратни метра. Бих искал драйверите за ниски честоти да са около 8-10 инчови, а телата да са трилентови. Сега се сещам за серията Heritage на Klipsch, която предлага такива тела, които нямат баспорт, а пасивна мембрана-радиатор и така нивото на ниските би могло да се регулира с отстоянието от стената... 
Бих приел съвет и за други тела в същия ценови диапазон (7-8000 лв.) С какъв усилвател ще се съчетаят добре акустично Klipsch Forte III или IV?
Гледам на комбинацията от усилвател и озвучителни тела като на "гръбнак" на системата и затова мисля по този въпрос, а малко по-късно ще взема и качествен CD и мрежов плейър.
Не смея да стрелям напосоки и да избера например Yamaha SA 1200, който изглежда добре на хартия и на тегло и трогва с ретро визия, но не знам дали звуковата му сигнатура би помогнала и "разгърнала" въпросните Klipsch.

Бих се радвал на някакви предложения и благодаря за отделеното време.     

Peace.

Неактивен Georg Mihailov

  • Публикации: 110
Аз също имам ADI-2 DAC и слушам приблизително същите стилове музика. Преди повече от година и половина се обзаведох с Клипш Форте III. Тогава четворката още не беше излязла. Тези които имам, звучат чудесно. За усилвател - аз съм любител на Naim.
Доскоро бях с Naim Nait XS2 плюс допълнително захранване за предусилвателната част Naim Flatcap XS. Преминах на по-високо ниво и в момента съм с предусилвател Naim NAC-N 272 плюс крайно стъпало Naim NAP 250.

Неактивен lazarus18

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1633
Какви доводи стоят зад изискването "драйверите за ниски честоти да са около 8-10 инчови, а телата да са трилентови"?

Неактивен christal

  • Публикации: 6
Благодаря за мненията.

Отговарям в обратен ред  - Lazarus18, доколкото знам (не претендирам за задълбочени познания) технологията на хорните при Клипш има някои тембрални особености, които звучат извън баланс, когато няма отделелен среднотонов и високотонов говорител. Все пак целта е постиганне на по-пълна и балансирана тонална картина.
А относно физическия размер на драйверите - мисля, че това също е плюс при възпроизвеждане на една по-голяма "мащабност" и увереност в басите.
Но не съм се спрял твърдо на тези колони.
     
Привет, Жоро, писахме си в друг форум и бих казал, че този DAC го взех по твоя препоръка (преди това бях чувал отлични неща за реализацията.)
Относно "черно-зелените" кутии на Naim - с удоволствие бих тръгнал по този път, ако имах средства за това и изобщо нямаше да задавам въпроси :) Говоря за решение с отделен преамп, захранване и крайно стъпало, като твоята система, а не интегриран усилвател.   

Неактивен Georg Mihailov

  • Публикации: 110
Здравей, радвам се да си пишем и тук. :)
Един познат покрай мен си взе също Klipsch Heritage Forte III, като той за усилвателната част се спря на високия клас на Hegel с отделен преамп и крайно стъпало (в момента не помня точните модели, трябва да проверя). Клипшовете звучат чудесно. Но цената на неговия преамп плюс стъпалото се доближава или леко надвишава тази на цената на моите компоненти.

Неактивен lazarus18

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1633
Размера на драйвера, сам по себе си не гарантира по-мащабно звучене и по-добър бас.
Нямам предвид конкретното предложение от Klipsch, разбира се.
Ако си отворен към по-съвремени като визия ОТ, то погледни и ProAc D20R, които въпреки по-малкия си основен говорител може да се каже, че се справят добре в ниския регистър.
Ти слушал ли си някога тази серия на Klipsch?

Неактивен christal

  • Публикации: 6
Никъде не съм слушал Klipsch Forte, защото явно никой не поддържа местни наличности... чeл съм хвалбите на Жоро и на други щастливи меломани :) 
За ProAc D20R също само съм чувал. Видът им не вдъхва голямо доверие, но може би е подвеждащо :) Те са много голяма фирма.
Да предам чудесните си впечатления от колоните на Fyne Audio, които слушах няколко пъти. (F502), но не мисля, че добих реалистична представа, защото бяха закачени за доста скъпа техника и беше като демо какво може да се извади от тях при добро желание. Не мога да си представя какво могат F704 и F703.

П.П. Жоро, именно това е въпросът. Кой усилвател би се съчетал добре с Форте-тата.

Неактивен Georg Mihailov

  • Публикации: 110
Най-добре ще се съчетае скъп усилвател с Фортетата. За съжаление е така. Независимо че се водят с висока чувствителност - 99 dB 2.83 V/ 1 m и би трябвало да свирят добре и с маломощен усилвател, по-добре свирят с малко по-мощен усилвател.
Един друг познат си взе Клипш Heresy IV, и той има ADI-2 DAC , който използва като ДАК и преамп. И затова си взе само крайно стъпало. Advance Acoustic A160EVO или нещо подобно. На по-поносима цена - около 2000 лева. Не съм го слушал, но той е доволен. Ако ще използваш само АДИ ДАК с източник компютър, спокойно можеш да минеш без отделен предусилвател, а само с крайно стъпало плюс вградения преамп на АДИто.

Неактивен christal

  • Публикации: 6
По едни американски ревюта гледах как ги пускаха с 2-ватова лампова техника на една фирма от Чикаго, но й забравих името. Казваха, че е напълно достатъчно за тях, но ми звучеше съмнително...   :)

Да, от акустична гледна точка за реалистично възпроизвеждане на определени звуци (удар на барабан, плясък с ръце и много други) би трябвало усилвателя да има мощност в резерв, независимо от високата чувствителност на колоните.

Имаш ли идея как звучи Yamaha S-A 1200? 
Иначе се сещам къде мога да чуя Advance Acoustic A160EVO.

Мерси за насоката. 

Неактивен Georg Mihailov

  • Публикации: 110
Отговорих ти на лични там, където сме контактували по-рано.
Поздрави.

Активен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1830
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
Адекватното захранване на колоните не е само въпрос на мощност на усилвателя спрямо чувствителността на колоните.
Според мен има смисъл да се взимат скъпи колони ако човек има намерение - сега или на по-късен етап, да изгради добре балансирана система. Да се вземат колони примерно за 10 000лв и да се захранят с усилвател примерно за 2000 - обикновено води до посредствени резултати в звуково отношение или поне такива - далече от възможностите на колоните.
По-високият клас усилватели не е по-висок заради повечето ватове или запас от нощност :)
Има стъпала - и лампови, и транзисторни, за десетки и стотици хиляди левове, предлагащи едва двайсетина вата на канал, примерно. Както много пъти е ставало дума - бюджетът в никой случай не е основно определящ, просто е лесен и удобен метод за онагледяване на примера и идеята за баланс. С абсолюто същата сила горното се отнася и за източника в системата.

Що се отнася до големината на драйвърите - уви, ако беше толкова просто - да се смятат инчове, животът би бил далеч по-лесен, поне в нашето хоби. Има много неща, отвъд инчовете, които не се виждат толкова лесно и оказват не по-малко, а понякога и доста по-голямо влияние. Ето няколко примера - магнитна система, материал на мембраната, материал на бобината, материал на корпуса, структура и демпване на корпуса, акустична конструкция, филтър, напасване на говорителите и т.н. и т.н.
Това, че едни колони имат големи говорители в никакъв случай не е гаранция нито, че имат впечатляващ бас, нито, че този бас е добре контролиран, неутрален, бърз, ниско слизащ, навреме затихващ, добре времево съгласуван с другите говорители и куп други характеристики.

Що се отнася до четенето на хвалби от собственици :) Аз бих наблегнал на четенето на критики от хора, които са решили да не вземат по една или друга причина колоните - харесани от теб, които и да са те. Собствениците обикновено рядко са напълно обективни, а и по принцип четенето на отзиви от потребители крие риска с неизвестността доколко тези потребители имат необходимото разбиране и опит, за да дадат обективна преценка. Не пречи да се чете - просто е хубаво да се има това предвид и да се набляга както на хвалбите, така и на негативните мнения - за добиване на по-пълна картина.

В крайня сметка важното е каквото и да вземеш - то да бъде най-подходящо за твоите вкусове и помещение. Но наистина бих търсил компоненти в контекста на цяла, завършена система - без зачение дали тя ще бъде завършена веднага или поетапно.

Успех!

Неактивен christal

  • Публикации: 6
Много благодаря за ценното и полезно мнение!

Винаги ще има по-добре звучащи системи. Важното е човек да се докосва до духа на музиката, който да му помага да издига и своята духовност.

Поздрави и успех. 

Неактивен Georg Mihailov

  • Публикации: 110
Съветите на Рудра ме навеждат на едни забавни размисли.
Да кажем, в момента усилвателната  част от системата ми (преамп плюс крайно стъпало) е за  около 16000 и нещо лева. Живот и здраве, ако в един хубав ден добавя и външно захранване XPS, отивам към 25000 лева. А нещастните ми колони са "само" за 8000 и нещо лева....
Това ще означава ли, че системата ми е небалансирана? :)
Честно казано  - според скромното ми мнение - и така си звучи чудесно. (y)