Автор Тема: Шпайкове - или как е добре да контактуват колоните с пода  (Прочетена 18401 пъти)

Неактивен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1769
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
Венци, конкретно за твоя въпрос - при по-високия клас техника, всички колони, стойки, маси  и т.н. стъпват върху шпайкове. Целта е постигане на минимален контакт с пода и съответно минимално предаване на вибрации и взаимодействие между пода и компонента.

Част от проблема ти се състои в това, че не просто слушаш силно, а голяма част от шума/вибрации се пренася директно по пода (цялата стая  се тресе)

Както вече те посъветваха, с един прост експеримент, можеш да постигнеш успех на два фронта - първо да изолираш поне малко предавания шум ...и второ да подобриш донякъде звученето на системата си.

Идеята да разпробиваш колоните и баса за да им навиваш шпайкове не е особено добра (пипкава и несигурна работа е и можеш да си съсипеш колоните) да не говорим пък, че крайния резултат, дори обективно да е по-добър, може на теб да не ти допадне ...

За това ти препоръчвам да потърсиш шпайкове тип конуси - които не се монтират в самата колона или бас, а просто се поставят под озвучителнот тяло на 3 или 4 точки.




Успех, и сподели резултати!

venci79

  • Гост
благодаря много на всички опитали се да помогнат  ;)

Неактивен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1769
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
Виждал съм колони над 100 кг да се крепят фабрично на 3 конуса - без резба и твърда връзка ... просто колоните стояха върху тях!
Конусите са в комплекта на колоните - не са самоделно направени - и площта с която контактуват с колоната е около 3см. в диаметър.

Ето в това ревю, можеш да видиш конусите  http://avalonacoustics.com/pdf/diahifip2.pdf

Между другото дървото не е идеалния вариант за стойки за колони  :)

skynet

  • Гост
Замислил съм се да проектирам стойки по дизайн и конструкция на http://www.starsoundtechnologies.com/sistrum.html
които бих искал да цитирам:
Steel is positioned as a primary conductor of resonance within our science and product designs. NO SAND, NO LEAD and NO RUBBER products, as these substances come from the "absorbent materials" group.

It remains a fact that sand, lead and rubber materials are a solution to treat the negative effects of resonance and vibrations. However, these materials absorb dynamics and micro-dynamics when used with audio and acoustical equipment. They literally soak up and destroy the energies that make the musical presentation exhilarating.


Още по въпроса тук:
http://www.starsoundtechnologies.com/livevibe.html


С две думи, според тях, вибрациите на аудиоапаратурата и ОТ не трябва да се изолират, подтискат, поглъщат а отвеждат еднопосочно към пода. Подтискането и изолирането на вибрациите и резонанса не решава проблема, не "унищожава" тези физични явления защото дори изолирани те продължават да резонират и вибрират. Според тях решението е резонансен и вибрационен трансфер и  ето защо препоръчват  да се използва само и единствено стомана и метали.





civica

  • Гост
Виждал съм и едни подложки , които се слагат между тонколоната и стойката / това за букшелф колона /, нещо като гума пълна с гел ! Незнам дали вършат работа , но хората ги продават с такава цел !

Неактивен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1769
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
Чудесно, но това е според тях, В общи линии производителите на висок клас аудио маси залагат на три решения - дърво, метал и стъкло, и всякакви комбинации между тях.
Всеки от вариантите оказва различно влияние върху звука, и е подходящ за различни системи.
Присъствал съм на случай, при който например висок клас грамофон се представяше по-добре на маса с дървени плотове, отколкото на изцяло алуминиева маса със сложна сандвич конструкция на плотовете (пак от алуминии).
Правилния подход според мен, както и при много други неща е - тест с конкретната система.

Всичко това, което говорим разбира се се отнася за много висок клас системи! При ниския и среден клас системи е много по-разумно да се инвестира в по-добри компоненти на системата, отколкото в маси за хиляди и десетки хиляди левове :) - какъвто беше конкретния случай.
Със стойките за колони нещата стоят горе-долу по същия начин.

skynet

  • Гост
Далеч съм от мисълта, да съветвам който и да е било да дава 4500 лева за стойка с 6 плота ( като визираните от мен по горе ). Идеята ми беше да се има предвид, че преодоляването на който и да е проблем в която и да е било област има различни решения, а познаването на различните решения води до по-добро осмисляне и по-адекватен избор, разбира се според предпочитанията и ...джоба. Специално във случая, защото съм човек на точните науки, обичам когато нещата са базирани на формули, физични закони и цифри. Там теоретичната база е указана и разгледана кратко, но достатъчно, а за по-сериозно осмисляне е на разположения целия www.

Лично аз смятам да задълбая сериозно и до 20-на дни ще имам прототип и тогава ще споделя наблюдения.

Неактивен bozhidarg

  • Публикации: 126
Да не пускам нова тема може ли да предложите шпайкове за infinity primus 250 че има нещо като гумени крака от долната страна по средата с дупка,понеже като засиля малко и започва да ми вибрира бая стаята,като се има в предвид че съм на автоматична настройка audyssey.Колоните са поставени на ламиниран паркет иначе,струва ми се че тия техните крачета правят голям контакт с пода.

idulgerov

  • Гост
Относно шпайковете на горната плоча, при някои стойки за букшелф колони...
Тук е мястото да попитам шпайковете на горния плот, на който се поставя озвучителното тяло не го ли драскат? Също така ми се струва крайно нестабилно да го поставя по този начин!?

Неактивен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1769
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
Шпайковете оставят следи на озвучителните тела, но имат своя смисъл от гледна точка на звука.
Относно стабилността - и други производители на стойки, ползват шпайкове и на горната плоча, към букшелф колоните, а и към останалите озвучителни тела добре е човек да подхожда с внимание. Вслучай, че се използват по предназначение, проблем със стабилността няма.
Ако пък идеята не се харесва на клиента, може да не се монтират горните шпайкове, а вместо това да се ползва блу-так. Или просто да се насочи към модел стойки без шпайкове на горната плоча.


iwoto

  • Гост
Тези шпайкове не влизат ли в колоната.На моите колони отдолу има 4 дупки , даже мисля че са с резба за навиване на въпросните шпайкове/винтове.

Неактивен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1769
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
iwoto, винтовете в твоите колони не са за шпайкове, а за болтовете, които вървят в комплект със стойките на Focal и служат за захващането на букшелф колоната към стойката.

Обикновено букшелф колоните нямат такава резба.

iwoto

  • Гост
А знаеш ли дали шпайковете и резбата им(видях на сайта че са с резба) съответстват на отворите на колоните ми?

Неактивен Rudra

  • Administrator
  • *****
  • Публикации: 1769
  • AV Guide
    • www.avguide.bg
Не съм си правил експерименти, но така или иначе, ако си търсиш шпайкове, надали ще намериш точно тези от стойките на Focal.
Ако си решил да поставяш шпайкове на букшелф колоните си, просто измери диаметъра, поръчай си отнякъде шпайкове със същия размер и стискай палци да станат :)
Стандартните размери са 6мм или 8мм, предполагам резбата също е стандартна.

iwoto

  • Гост
Друго имах впредвид.На сайта на НОРСТОУН се вижда ,че шпайковете са с резба и са разположени с острото нагоре(предполагам за да се навият колони като моите и за да се поставят такива без дупки).
Та си мисля ,че в моя случай шайковете може да се ползват за болтове , но за целта трябва да съответства междуцентровото разстояние и резбата.
Мисълта ми беше дали тези 2 параметъра са стандартни или всеки ги прави по свое усмотрение.